Kauno krašto fortepijono mokytojų draugija

KAUNO MIKO PETRAUSKO MUZIKOS MOKYKLOS DIDYSIS "GRAND PAS"

Prancūzų rašytojas Viktoras Hugo yra pasakęs: „Niekas taip nepadeda kurti ateities, kaip drąsios svajonės. Šiandien utopija, rytoj – kūnas ir kraujas.“  

Mūsų, Kauno Miko Petrausko muzikos mokyklos fortepijono mokytojų svajonė – organizuoti konkursą, kuris vienu metu vyktų daugelyje Lietuvos muzikos/meno mokyklų, - šiais mokslo metais tapo realybe.

Visus mokslo metus trukęs respublikinis projektas “Grand Pas”, kurio metu vyko ir respublikinis konkursas, baigėsi, po savęs palikdamas džiugias emocijas ir ilgai neišblėsiančius prisiminimus. Bendradarbiavome su Kauno dailės gimnazija bei dar septyniomis Lietuvos muzikos, meno mokyklomis: Kaišiadorių meno mokykla, Raseinių meno mokyklos Ariogalos filialu, Zarasų meno mokykla, Biržų Vlado Jakubėno muzikos mokykla, Vilkaviškio muzikos mokykla, Rietavo meno mokykla, Panevėžio rajono Vaikų muzikos mokykla. Šio sklandaus darbo dėka sukūrėme šventę 128-iems Lietuvos vaikams, 56 mokytojams ir vieni kitiems.

Projektas buvo skirtas skatinti Lietuvos geografiškai vienas nuo kito nutolusių bei atokesnių muzikos, dailės ir meno mokyklų mokinių ir pedagogų aktyvią meninę, ugdomąją, metodinę veiklą, siekiant į projekto renginius įtraukti kuo daugiau dalyvių bei suteikti jiems galimybę skirtingomis formomis gilinti savo žinias bei įgūdžius siūlomos šokio žanro tematikos srityje.

Praėjusių metų spalį dailės gimnazijos vienuoliktokai sukūrė mūsų konkurso logotipą, lapkritį dailės gimnazijos septintokai pristatė grafikos darbus šokio tema. Šiuo metu Kauno M.Petrausko muzikos mokyklos antrajame aukšte eksponuojama gimnazistų piešinių muzikos tematika paroda, o mes tuo tarpu intensyviai koncertavome Rumšiškėse, Biržuose, Vilkaviškyje, Kauno miesto salėse… Vyko projekto “Grand Pas” veikla ir, žinoma, pasiruošimas respublikiniam “Grand Pas” konkursui.

Šiandien mokykloje mažai kam kyla klausimas – kas yra “Grand Pas”? Šis projektas pavadintas „Grand Pas“ („didelis žingsnis“), atsižvelgiant į šio klasikinio baleto spektaklio kulminacinės dalies prancūziškos kilmės termino reikšmę:  „sudėtinga, turinti daug dalių muzikinė šokio forma, užgimusi romantizmo epochoje <...>, kuri poetiškai apibendrindavo ir atskleisdavo šokio technikos grožį. Jame dalyvavo ir pagrindiniai solistai, ir demi-solistai, ir kordebaletas.Grand Pas – tai „didelė šokių siuita <...>, dažniausiai susidedanti iš introdukcijos, grand adagio, pagrindinių šokėjų solistų variacijų bei kodos“. Todėl, projekto organizatorių manymu, tokios struktūros, dalyvių sudėties, apimties ir turinio Grand Pas projekto pavadinimas yra labiausiai tinkamas ir geriausiai atspindi jo stilių, struktūrą bei turinį.

Mes, Kauno M.Petrausko mokytojų bendruomenė, norime padėkoti už gražų ir prasmingą bendradarbiavimą Kauno dailės gimnazijos, Kaišiadorių meno mokyklos, Raseinių meno mokyklos Ariogalos filialo, Zarasų meno mokyklos, Biržų Vlado Jakubėno muzikos mokyklos, Vilkaviškio muzikos mokyklos, Rietavo meno mokyklos, Panevėžio rajono Vaikų muzikos mokyklos pedagogams, Nacionalinio M.K.Čiurlionio dailės muziejaus vadovams, konkurso rėmėjams MB “VEK”, Jūratės Gulbinienės įmonei, prekybos centro “IKI” Pasimatymo padaliniui, UAB “Alma litera” bei UAB “Humanitas”.

Straipsnį parengė mokytoja metodininkė Rūta Varnienė