Kauno krašto fortepijono mokytojų draugija

DIDIEJI PIANISTAI. LANG LANGAS (LANG LANG)

Lang Lang 05

Lang Langas gimė 1982 m. birželio 14 d. Kinijos šiaurės rytuose esančioje Liaoningo provincijos sostinėje Šenjange. Lang Lango tėvas - muzikantas saviveiklininkas, grojantis kinų tradiciniu instrumentu erhu. Mažojo Lango susidomėjimą muzika tėvai pastebėjo, kai dvimetis Langas išgirdo Listo „Vengrų rapsodijos“ fragmentą animaciniame filmuke apie Tomą ir Džerį. Tai buvo jo pirmoji pažintis su Vakarų muzika. Tėvai iš karto sureagavo į vaiko aistrą muzikai: buvo nupirktas pianinas, ir taip 3-ejų metų Langas pradėjo groti ir lankyti muzikos pamokas pas profesorių Zhu Ja Feną.

Penkiametis Langas laimi I-ąją vietą Šenjango jaunųjų pianistų konkurse. Tėvas labai rimtai įvertino vaiko talentą ir įvedė griežtą drausmę. Žaisti buvo leidžiama tik po darbo prie pianino. Langas, aišku, bandė pažeisti tą discipliną, bet kai tėvas užtiko jį žaidžiantį grojimo metu, žaisliukai buvo išmesti pro langą. Tai kartojosi kiekvienąkart, jei vaikas nepakankamai daug grojo.

9-erių metų Langas muzikos mokykloje buvo priimtas į ,,Jaunųjų talentų grupę", iš kurios netrukus buvo pašalintas dėl „muzikinių gabumų stokos“. Nepaisant to, tuo pačiu metu Langas įstojo į centrinę Pekino konservatoriją. 11 metų jis laimėjo I-ąją vietą IV-ajame tarptautiniame pianistų konkurse Etlingene (Vokietija).

Po kelerių metų ir daugelio laimėjimų konkursuose L.Langui buvo pasiūlyta persikelti į JAV, į Filadelfiją. 17-metis pianistas palieka Kiniją ir apsigyvena JAV, o po kelių labai didelių koncertų jis išgarsėja visame pasaulyje.

L.Langą sieja ilgametė partnerystė su tokiais didžiais pasaulio menininkais kaip D.Barenboimas, Z.Mehta, S.Ozava ir daugeliu kitų. Be to, Langas aktyviai bendradarbiavo su kitų žanrų garsenybėmis, pvz. dainininku Ch.Iglesijumi, dainų autoriumi Dž.Legendu ir įžymiuoju ansambliu „Metallica“.

LangLangBarbaraSchoenebergerGQMenYearac2vshpZTAal

Antroji pianisto karjeros dalis - tinkamas klasikinės muzikos pateikimas vaikams. Jis sukūrė „Lang Lango tarptautinį muzikos fondą“ („Lang Lang musik international fundation“). Šios organizacijos tikslas - ugdyti ateities pianistus, muzikos mokytojus ir parengti naują žiūrovą ir klausytoją per gyvos muzikos patirtį. Lang Lango muzika vien Kinijoje paskatino mokytis groti fortepijonu 40 milijonų vaikų.

2012 metais Berlyne labai įspūdingai buvo pažymėtas L.Lango 30-ies metų jubiliejus. Afišos buvo iškabintos visame mieste. Renginys vyko stadione. Atlikėjas koncertavo stadiono centre, kur buvo paruošta speciali scena su fortepijonu. Jis grojo ne tik solo – su juo koncertavo talentingi mažieji pianistai, jis demonstravo savo atviras pamokas.

maža

 

Vokiečių žurnale „Focus“ buvo išspausdintas interviu su L.Langu. Dalis šio pokalbio tokia:

„Focus“: Ar tėvo griežtumas jums turėjo lemiamą įtaką tapti pianistu?

L.L.: Mano tėvas pats yra muzikantas, ir jis turėjo tikslą, kad jo sūnus taptų išskirtiniu pianistu. Jis siekė to tikslo visą laiką, ir jokios aplinkybės tam nesutrukdė.

„Focus“: Ar tas griežtumas buvo reikalingas?

L.L.: Taip, tikrai. Ne kiekvieną dieną, bet tikrai aš visą vaikystę pavydėjau visiems vaikams, kurie kitaip leido laisvalaikį. Aš labai mėgau sportą ir amžinos minties - „reikia groti“ dėka turėjau to visai atsisakyti.

„Focus“: Ar manote, kad galėjote pasiekti tą patį tikslą kitaip?

L.L.: Kiekvienoje specialybėje reikia labai daug dirbti, ir to mes negalime išvengti. O muzikoje ypač daug kasdieninio darbo. Nuolat grodamas supratau, kad tą muziką noriu parodyti kitiems, tiksliau sakant, padovanoti tuos garsus, kad jie suteiktų kitiems malonumą. Mano tikslu tapo noras groti kitiems.

„Focus“: Vaikystėje labai daug jaunimo mokosi muzikos su dideliu noru. Ta mintis ,,noriu" nugali viską. Tačiau nuo 10 ar 11 metų viskas keičiasi. Muzika, kuri patinka, reikalauja darbo, sunkaus darbo. Todėl didžioji dalis tų vaikų (jų tarpe labai gabių) meta muziką. Apie norą groti kitiems nėra kalbos, lieka tik mintis, ar verta apskritai groti.

L.L.: Nuo pat pradžių man labai patiko fortepijonas. Bet vaikui sunku, kai matai kitus vaikus, kurie turi daug laiko žaisti futbolą, plaukioti ir kt. Kaip pianistas tu turi atsisakyti krepšinio, tinklinio. Toks sportas yra tiesiog pavojingas rankoms. Taigi, viso to tenka atsisakyti. Aš ne kartą klausiau savęs, verta ar ne.

LangLang Foundation HK VFraile 0369 691x460

„Focus“: Kokia kompensacija buvo už tą sunkų darbą ir spaudimą?

L.L.: Manau, kad pati muzika buvo varomoji jėga. Norėjau tapti profesionaliu pianistu ir juo tapau. Tai ir yra kompensacija už visus sunkumus.

„Focus“: Kaip jūs jaučiatės scenoje?

L.L.: Didelį malonumą teikia didžiulės minios, kuri supa tave, matymas. Tu supranti, kokią aistrą sukuria tavo muzika.

„Focus“: Kaip jūs žiūrite į sėkmę, į laimėjimus? Pvz., jei niekas nepasako, kad esate pirmas, geriausias?

L.L.: Man nėra pirmų ir pačių geriausių. Sėkmė - tai pilna auditorija klausytojų.

„Focus“: Skamba taip, tarsi tai, ką jūs apibūdinote kaip apdovanojimą, taip pat yra ir pasidalijimas.

L.L.: Taip taip. Absoliučiai taip.

„Focus“: Tai jūs suprantate, kad tokiu būdu jūs irgi padedate jaunajai kartai suprasti klasikinę muziką, kaip jūs anksčiau įsipareigojote muzikos fondui.

L.L.: Man labai pasisekė, kad mokiausi muzikos mokykloje. Lankiau daug meistriškumo pamokų ir žinių gavau ne tik mokykloje, bet ir meninėje veikloje. Mano nuomone, visi turėtų įgyti pradinį muzikinį išsilavinimą. Tačiau daugelyje šalių Europoje, Amerikoje ir Azijoje muzikos mokymo biudžetas mažėja. To pasekmė bus tai, kad daugeliui vaikų klasikinė muzika bus neprieinama ir visai svetima, ir galiausiai užaugs kitokie žmonės.

„Focus“: Ar sunku buvo susipažinti su tolimos kultūros muzika? Kaip jūs, Kinijos menininkas, pasiekėte vakarietišką muzikos supratimą ir vakarietišką mąstymo būdą?

L.L.: Mano tėvai nuo mažų dienų bendravo su manimi ir aš nuolat girdėdavau, kai buvo kalbama apie Mocartą, Bethoveną ir Šopeną. Girdėjau daug tos muzikos įrašų, labai susižavėjau Mocartu, tad Vakarų muzika nuo vaikystės man nebuvo svetima.

LANGLANG 2841 RD

Lang Langas yra puikus pianistas. Jo gerbėjai jį pervertina, o ekspertai kaip tik vertina nepakankamai. Jo pernelyg didelis teatrališkumas patinka ne kiekvienam. L.Langas grodamas labai keičia mimiką, trumpiau tariant, „maivosi“. Nieko nuostabaus, kad kuluaruose daug kas L.Langą vadina ,,narcizu". Mano nuomone, L.Langui šiek tiek trūksta kuklumo ir tai labai trukdo jo perspektyvai.

Jeffry Jones, Oberlino koledžo absolventas, rašo:

1. Kas lemia L.Lango populiarumą Vakaruose?

             a) nuotaika ir puiki komunikacija;

             b) akinanti technika;

             c) sprogimo greitis ir griaustinio galia;

             d) perdėtos veido išraiškos;

             e) siekis užkariauti jaunimą.

L.Langas yra modernus, LINKSMAS vakarietiškas standartas. Šio pianisto įvaizdis yra arčiausiai „roko žvaigždės“, kokį tik klasikinis muzikas kada nors susikūrė.

article 1302224 0AC94386000005DC 984 634x458

2. Kodėl kai kuriems žmonėms nepatinka L.Langas?

Pianizmo aplinkoje yra daugybė tų, kurie išjuokia jį dėl pernelyg dramatiško judesio ir prislėgtų veido išraiškų. Tai, žinoma, kyla iš aistros, kurią jis jaučia muzikoje, bet vizualiai tai nepatrauklu. Yra daugybė žmonių, kurie mėgsta jo grojimą, ir yra tokių, kurie nekenčia jo koncertų.

3. Kas yra geresnis pianistas: Lang Langas ar Jundi Li?

Labai sunkus klausimas. Jie yra tokie skirtingi, kad juos sunku lyginti. L.Langas vizualiai labai demonstruoja savo emocijas, tuo tarpu Jundi Li stengiasi jų neparodyti. Apie techninį lygį kalbėti irgi sunku, kadangi neaišku, ar skirtumas iš viso yra. Panašiai skambėtų klausimas, ar Van Gogas geresnis už Leonardo da Vinčį? Tikrą atsakymą žmogus gali rasti tik savo širdyje. Aišku tik viena: šiuo metu Kinijos pianistų tarpe ryškiai žėri dvi žvaigždės.

Norėtųsi palinkėti, kad kuo daugiau vaikų pamiltų klasikinę muziką talentingojo pianisto Lang Lango dėka.  

O apie jį spręskite patys:

           https://www.youtube.com/watch?v=uWYmUZTYE78    

Janina Vainikonytė